Droga wojewódzka nr 676 jest już w pełni oddana do użytku. Jazda z Białegostoku do Supraśla zajmuje ok. 15 min. Grozę u kierowców budzą głębokie, niezabezpieczone rowy odwadniające wzdłuż główniej trasy. Burmistrz Supraśla chce ustawić barierki zabezpieczające, zarządca drogi ma wątpliwości, czy takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo, czy stanie się "nieprzewidywalną fizyczną przeszkodą dla uczestników ruchu drogowego".

19. listopada Burmistrz Supraśla wystąpił do zarządcy drogi - Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich z prośbą wykonania przez zarządcę drogi urządzenia zabezpieczającego uczestników ruchu drogowego przed wpadnięciem do rowów przydrożnych (treść pisma- kliknij)

Czytamy w nim . m.in. „ Nasze obserwacje, jako uczestników ruchu drogowego, wskazują na pojawienie się obecnie dodatkowego zagrożenia (nie zaś poprawy bezpieczeństwa). Można sobie wyobrazić, czym może się zakończyć osunięcie się samochodu w czasie trudnych warunków atmosferycznych do głębokiego roku, umocnionego brukiem i elementami betonowymi, z częstokołami przegradzającymi co pewien czas dno rowu.”


Jak się wkrótce okazało, zarządca drogi – Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku nie widzi zasadności zastosowania dodatkowych urządzeń bezpieczeństwa, gdyż „na odcinku drogi wojewódzkiej nr 676 Białystok-Supraśl zabezpieczenie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego zostało zapewnione zgodnie z Dz.U.43 poz. 430 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie” – czytamy w odpowiedzi PZDW z dnia 07.11.2018r. (treść pisma- kliknij)

Właściciel drogi tłumaczy, że zastosowanie lub niezastosowanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu nie może być dowolne, a decyzja o ich zastosowaniu powinna należeć do projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia i doświadczenie, ponieważ to on potwierdza prawidłowość zastosowanych rozwiązań.

„Podstawowym celem zastosowania lub niezastosowania tych urządzeń na drodze jest ograniczenie skutków losowych zdarzeń drogowych jakim jest m in. wystąpienie kolizji. Jednocześnie jednak w/w urządzenia w trudno przewidywalnych warunkach jakie mogą wystąpić na drodze, mogą stać się również nieprzewidywalną fizyczną przeszkodą, która w przypadku najechania przez pojazd może stanowić poważne zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego oraz dla osób znajdujących się w rejonie zdarzenia (tj. pasie drogowym). Niezasadne zastosowanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu może mieć również negatywne skutki dla osób przebywających w pojeździe oraz dla osób i obiektów znajdujących się w tym czasie w rejonie zdarzenia losowego niż w przypadku ich nie zastosowania.”- czytamy w odpowiedzi PZDW.

 

autor zdjęć: Wojciech Wojtkielewicz 

 

hpr
 

Kalendarium

 Grudzień 2024 
PnWtŚrCzPtSoN
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Transmisja Sesji Rady Miasta

Newsletter

Chcesz być dobrze poinformowany? Zapisz się.